Παρασκευή 24 Ιουλίου 2009

Παρέμβαση του ΥΠ.ΑΝ. σχετικά με μέτρα για τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης

Κατατέθηκε στις 23 Ιουλίου 2009 στη Βουλή τροπολογία των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία εισάγει μέτρα για να μειωθεί το κόστος της φαρμακευτικής δαπάνης, τόσο για το κράτος όσο και για τους ίδιους τους πολίτες.

Η τροπολογία που υπογράφεται από τους Υπουργούς Γ. Παπαθανασίου, Κ. Χατζηδάκη, Φ. Πάλλη-Πετραλιά και Δ. Αβραμόπουλο αποτελείται από δύο σκέλη σχετικά με την πολιτική για το φάρμακο:

1. Το πρώτο σκέλος βελτιώνει περαιτέρω τον τρόπο υπολογισμού της τιμής φαρμάκου στους χονδρεμπόρους, έτσι ώστε, με παρέμβαση στη μεθοδολογία, να επιτευχθεί μείωση των τιμών διάθεσης ενός φαρμάκου. Έτσι, ενώ μέχρι σήμερα η τιμή διάθεσης ενός φαρμάκου προσδιοριζόταν από το μέσο όρο των δύο χαμηλότερων τιμών που καταγράφονται στα 14 παλαιότερα κράτη μέλη της ΕΕ και την Ελβετία και της χαμηλότερης τιμής που καταγράφεται στα 10 νέα κράτη μέλη της ΕΕ, πλέον η τιμή διάθεσης θα καθορίζεται από το μέσο όρο των τριών χαμηλότερων τιμών που καταγράφονται στα 26 κράτη μέλη της ΕΕ.
Με αυτό το μέτρο αναμένεται να μειωθεί σημαντικά η τιμή διάθεσης και άρα εν τέλει και η λιανική τιμή πώλησης φαρμάκων, κάτι που θα έχει όφελος και για τους πολίτες, αλλά και για τα ασφαλιστικά ταμεία.

2. Το δεύτερο σκέλος της ρύθμισης αφορά στην σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής των Υπουργείων Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, υπό την Προεδρία του Υπουργού Οικονομίας, η οποία στόχο έχει να προωθήσει το συντονισμό δράσεων για την άμεση μηχανοργάνωση του συστήματος παροχής υπηρεσιών υγείας, με σκοπό την εξοικονόμηση δαπανών. Έμφαση θα δοθεί στη διασταύρωση στοιχείων μέσα από την ηλεκτρονική παρακολούθηση, τόσο της συνταγογράφησης όσο και της διάθεσής των φαρμάκων, μέσα από τη χρήση ηλεκτρονικών συστημάτων και barcodes. Επισημαίνεται ότι μόνο το 2009, η φαρμακευτική δαπάνη στην Ελλάδα θα ανέλθει σε 9,5 δις. ευρώ, που αντιστοιχεί στο 2,7% του ΑΕΠ, ενώ ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται κάτω του 1,8%. Με το νέο αυτό σύστημα θα μπορέσει να γίνει αποτελεσματικότερος έλεγχος της αλυσίδας διακίνησης φαρμάκων, να υπάρξει εξορθολογισμός των δαπανών υγείας, αφού θα επιτρέψει την εξοικονόμηση μέχρι και 2 δισ. ευρώ ετησίως, και να βελτιωθούν ακόμη πιο πολύ οι υπηρεσίες υγείας και κοινωνικής ασφάλισης που προσφέρονται στους πολίτες.

Πέρα από την παραπάνω τροπολογία, το Υπουργείο Ανάπτυξης, μετά από διάλογο με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, προτίθεται να επικαιροποιήσει την Αγορανομική Διάταξη που διέπει την διαδικασία τιμολόγησης των φαρμάκων, προβαίνοντας και σε σχετικές ανακοστολογήσεις. Στόχος είναι ένα πιο σύγχρονο και δίκαιο σύστημα που θα περιορίζει το κόστος για το κράτος και τους πολίτες, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τη σημασία για την οικονομία της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας.

Η Bristol Myers Squibb θα εξαγοράσει την βιοφαρμακευτική εταιρεία Medarex

Οι εταιρείες Bristol Myers Squibb και Medarex ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας με την οποία η πρώτη θα εξαγοράσει τη Medarex έναντι του ποσού των 16 δολαρίων ανά μετοχή. Η εξαγορά θα αγγίξει το τελικό ποσό των 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η συμφωνία έγινε ομόφωνα δεκτή από τα διοικητικά συμβούλια και των δύο εταιρειών.

Η βιοφαρμακευτική εταιρεία Medarex, που ειδικεύεται στην ανάπτυξη ανθρωπίνων αντισωμάτων για χρήση σε μία ευρεία γκάμα θεραπευτικών διαδικασιών, θα ενισχύσει με το έργο της τον τομέα ανοσολογίας και ογκολογίας της Bristol Myers Squibb. Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο M. Cornelius, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Bristol Myers Squibb: «Η τεχνολογία, οι άνθρωποι και η παραγωγή της Medarex θα προσφέρουν ένα δυνατό συμπλήρωμα στον βιολογικό τομέα της εταιρείας μας, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανοσολογία και την ογκολογία».

«Με την παραγωγικότητα της, την αποδεδειγμένη ικανότητα της στην ανακάλυψη αντισωμάτων καθώς και τις επιδεξιότητές της στη δημιουργία αξιόλογων θεραπευτικών προγραμμάτων και την ανάπτυξη μοναδικών κλινικών και προ-κλινικών πλεονεκτημάτων, η Medarex αντιπροσωπεύει αυτό ακριβώς που ψάχνουμε στα πλαίσια της «string of pearls» στρατηγικής που εφαρμόζουμε αυτό το διάστημα. Η εξαγορά αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την βιοφαρμακευτική μας μεταμόρφωση.», συμπλήρωσε ο ίδιος.

Από την πλευρά της Medarex ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Howard H. Pien δήλωσε τα εξής: «Πιστεύουμε ότι ο συνδυασμός μας με τη Bristol Myers Squibb μας προσφέρει μια εκπληκτική ευκαιρία να συνειδητοποιήσουμε τις πλήρεις δυνατότητες της Medarex τόσο σε επίπεδο έρευνας και ανάπτυξης όσο και σε επίπεδο τεχνολογίες. Κι όλα αυτά με μια ιδιαιτέρως ελκυστική προσφορά για τους μετόχους μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τιμή της εξαγοράς ανά μετοχή είναι σχεδόν διπλάσια από την τιμή της μετοχής της Medarex όπως αυτή διαμορφώθηκε στο τελευταίο κλείσιμο.

Παρέμβαση του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών για το ζήτημα του πανικού από τη νέα γρίπη

«Όχι στον Πανικό»
Ο Ι.Σ.Α. εκτιμά ότι η διασπορά του ιού του πανικού και του φόβου, ενδέχεται να αποβεί περισσότερο επιζήμια για τη Δημόσια Υγεία, από ότι ο ίδιος ο ιός της Νέας Γρίπης.

Προτρέπει όλους τους εμπλεκόμενους στην ενημέρωση και των ειδικών συμπεριλαμβανομένων, να συμβάλλουν στην αποτροπή δημιουργίας κλίματος τρομολαγνείας, με δεδομένο ότι απευθύνονται στο πλατύ κοινό, με ευρύτατο φάσμα προσλαμβανουσών.

Η επίσημη πολιτεία μέσα από ένα συνολικό σχεδιασμό θωράκισης, οφείλει να συνεχίσει να βρίσκεται σε συνεχή επαγρύπνηση, στα πλαίσια της επιβαλλόμενης υπευθυνότητας και ετοιμότητας για την αντιμετώπιση των πιθανών εκδοχών εξέλιξης της πανδημίας, θέτοντας εκάστοτε σε εφαρμογή τα κατάλληλα μέτρα.

Οφείλει επίσης να λάβει μέτρα προστασίας του κοινού από την εμφάνιση επιτήδειων, όπως μέσω διαδικτύου, οι οποίοι επιχειρούν την εμπορευματοποίηση της εύλογης ανησυχίας του, λανσάροντας «μαϊμού» φαρμακευτικά και άλλα προϊόντα, για την αντιμετώπιση της νέας γρίπης.

Δεν θα πρέπει να επαναληφθούν διαρροές επίσημων σεναρίων, που μόνο αναστάτωση προκαλούν στην κοινή γνώμη και δρουν αρνητικά.

Συνιστάται στους συμπολίτες μας να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους, να μην καταληφθούν από σύνδρομο πανικού και φόβου, διότι δεν συντρέχει λόγος, καθόσον μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχει για την υγεία τους. Ας ακολουθούν τις επίσημες οδηγίες ατομικής υγιεινής και πρόληψης και όσες ενδεχομένως, αν απαιτηθεί, εκδοθούν στο μέλλον.

Εκτιμάται ότι η υπόθεση της νέας γρίπης δεν προσφέρεται ούτε υπό τη θετική , αλλά ούτε και υπό την αρνητική έννοια της κομματικής εκμετάλλευσης, λαμβανομένου υπόψη ότι ο ιός είναι άχρωμος.

Οφείλουμε άπαντες να επιδείξουμε σύνεση, αυτοσυγκράτηση και υπευθυνότητα και είναι βέβαιο ότι μόνο έτσι θα αντιμετωπιστεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο η όποια εξέλιξη της πανδημίας.

Τέλος χρήσιμο θα είναι το ΥΥΚΑ να εντάξει στη στρατηγική του και το άνοιγμα δίαυλου επικοινωνίας, συνεργασίας και συντονισμού και με τους φορείς που εκπροσωπούν το Σύνολο του ιατρικού κόσμου της χώρας, και ευρύτερα του υγειονομικού κόσμου, ο οποίος εκ των πραγμάτων βρίσκεται στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της νέας γρίπης.

Πέμπτη 23 Ιουλίου 2009

Έρευνα Relationship Marketing αναδεικνύει τη σημασία της online συζήτησης για την επιτυχία των φαρμάκων

Το Ambien είναι το φάρμακο με τις τεράστιες πωλήσεις που έχει τη μεγαλύτερη παρουσία στο internet όπως έδειξε έρευνα της new media εταιρείας Razorfish που μέτρησε το marketing κοινωνικής επιρροής (social influence marketing) για διάφορα φάρμακα μέσω της διαδικτυακής τους παρουσίας. Ο όρος marketing κοινωνικής επιρροής εκπροσωπεί τη δύναμη που έχουν ομότιμοι «επηρεάζοντες» για διαφορετικά προϊόντα και σε διαφορετικές βιομηχανίες.
Τα προϊόντα που συμμετείχαν στην έρευνα «διαγωνίστηκαν» στο σκορ του marketing κοινωνικής επιρροής (SIM) το οποίο άθροιζε την μέτρηση δύο παραγόντων: Το μερίδιο επί των online συζητήσεων των καταναλωτών για τα προϊόντα που υπάγονται στην ίδια βιομηχανία(share of voice) και το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές ήταν ευχαριστημένοι ή δυσαρεστημένοι από το εκάστοτε προϊόν (net sentiment). Το άθροισμα που προκύπτει και διαμορφώνει το τελικό σκορ SIM, καθορίζει τον τελικό αντίκτυπο του προϊόντος στους καταναλωτές.
Στην κατηγορία των φαρμακευτικών προϊόντων η Razorfish μέτρησε το SIM σκορ για τα 5 κορυφαία φάρμακα που είχαν τα μεγαλύτερα έξοδα για την προσέγγιση των καταναλωτών μέσω των media για το 2008. Ο λόγος για τα: Ambien, Lipitor, Lunesta, Plavix, και Rozerem. Από αυτά το Ambien συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό του μεριδίου των online συζητήσεων (58,8%). Εντούτοις στην κατηγορία των θετικών ή αρνητικών κρίσεων παρέμεινε κατά 1% κάτω από το Lunesto το οποίο με τη σειρά του έχαιρε συζητήσεων στο internet μόλις 9,3% συγκριτικά με τα υπόλοιπα φάρμακα.
«Κάναμε παρακολούθηση και ανάλυση των online συζητήσεων, μαζί με την συνεργαζόμενη εταιρεία TNS Cymfony το τελευταίο εξάμηνο του 2008» δήλωσε η Lisa Flair, Vice President, Group Director, national pharma practice lead της Razorfish. «Έπειτα καθορίσαμε έναν συγκριτικό δείκτη για τα προϊόντα που συμμετείχαν στην έρευνα προκειμένου να αναλύσουμε τις μετρησεις», συνέχεισε η ίδια.
Τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε φυσικά δεν περιλαμβάνουν ιδιωτικές συζητήσεις, όπως λόγου χάρη σε κλειστά fοrum ή σε μια προσωπική ιστοσελίδα του Facebook. Ωστόσο ακόμα κι έτσι υπάρχει άφθονο υλικό από το Twitter, το YouTube αλλά και από σχόλια σε blog.
«Η ομορφιά και η κατάρα συνάμα αυτών των forum είναι ότι παραδίδεις τον έλεγχο του προϊόντος σου, και πρέπει να προετοιμαστείς για το ενδεχόμενο να ακούσεις αρνητικά σχόλια προκειμένου να πετύχεις το γενικότερο όφελος που έχει το προϊόν σου με την παρουσία του στις online συζητήσεις», επισημαίνει η κα Flair, «Το να υπάρχει συζήτηση γύρω από το προϊόν σου είναι για τη σήμερον ημέρα ένας τελάλης που γνωστοποιεί το προϊόν στο κοινό που αργότερα σαν πιο οικείο θα το προτιμήσει. Γι’ αυτό και πιστεύω πως είναι μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική κατεύθυνση».

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2009

Νέο πρόγραμμα υγείας MEDISYSTEM Smart & Fit από την INTERAMERICAN

Ηγετική η τοποθέτηση της εταιρείας στον ασφαλιστικό χάρτη υγείας

Ακολουθώντας την πολιτική αύξησης της διείσδυσης των υπηρεσιών και προϊόντων υγείας στην ασφαλιστική αγορά, που έχει υιοθετήσει από πέρυσι, η INTERAMERICAN προωθεί ένα νέο πρόγραμμα, βασισμένο στην πλατφόρμα του Συστήματος Υγείας MEDISYSTEM, το Smart & Fit.

Το Smart & Fit είναι το δεύτερο ετησίως ανανεούμενο πρόγραμμα ασφάλισης υγείας που παρουσιάζει η εταιρεία, μετά το Smart & Active που έτυχε μεγάλης ζήτησης από την αγορά. Το νέο πρόγραμμα συμπληρώνει το κλιμακωτό ανάπτυγμα των καινοτόμων προϊόντων του MEDISYSTEM, με τα οποία η INTERAMERICAN στοχεύει στρατηγικά στην κάλυψη των κενών για μια ολοκληρωμένη αντιμετώπιση των συγχρόνων αναγκών υγείας, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις που είναι η έμφαση στην πρόληψη, στην πρωτοβάθμια περίθαλψη και στην ποιότητα υπηρεσιών.

Τα χαρακτηριστικά του Smart & Fit
Το ετησίως ανανεούμενο Smart & Fit στηρίζεται στον καλύτερο δυνατό συνδυασμό κόστους – παροχών για τον ασφαλιζόμενο, με το πιο προσιτό ασφάλιστρο από τη σειρά προϊόντων MEDISYSTEM, που μειώνεται ανάλογα με το απαλλασσόμενο ποσόν. Το νέο πρόγραμμα καλύπτει:

- 10 επισκέψεις σε ιατρούς του MEDISYSTEM, 2 επιπλέον επισκέψεις για δεύτερη γνώμη χειρουργού, απεριόριστες ιατρικές πράξεις.

- Απεριόριστες διαγνωστικές εξετάσεις και πλήρες checkup.

- Έξοδα νοσηλείας με ανώτατο όριο 400.000 ευρώ ετησίως και ελεύθερη επιλογή νοσοκομείου, με οικονομικό κίνητρο για χρήση και άλλου φορέα ασφάλισης συμπληρωματικά.

Είναι σημαντικό ότι ο έλεγχος ασφαλισιμότητας γίνεται μόνο μια φορά, ενώ μεταβολή όρων και ασφαλίστρων δυνατόν να πραγματοποιείται μόνο σε ομαδική βάση (ποτέ σε συμβόλαιο ενός ασφαλισμένου, π.χ. σε περίπτωση ασθένειας).

Σε μια εποχή υψηλού κόστους της υγείας που διαρκώς αυξάνεται, η INTERAMERICAN, με τα προγράμματα του MEDISYSTEM μέσω του οποίου μπορεί να ελέγχει και να διαχειρίζεται όλα τα επίπεδα καλύψεων, κόστους και ποιότητας, αλλάζει τη λογική της ασφάλισης υγείας. Μετά και την έναρξη συνεργασίας με την ING Μεσιτική, η οποία προωθεί τα προγράμματα MEDISYSTEM -σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης του μνημονίου, υπεγράφη και η σχετική συμφωνία την Τετάρτη 1η Ιουλίου- η INTERAMERICAN υπογραμμίζει την ηγετική παρουσία της στις ασφαλίσεις υγείας, με στόχο να εξασφαλίσει συνεχή ανάπτυξη του κλάδου και να ξεπεράσει έως το 2012 τους 500.000 ασφαλισμένους. Ήδη, η παραγωγή υγείας που αφορά στα νέα προγράμματα MEDISYSTEM από τον Οκτώβριο 2008 έως και τον Μάϊο 2009 (8μηνο) παρουσίασε αύξηση 81%.