Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Επιτυχημένη η διεξαγωγή μετρήσεων οστικής μάζας στην Κόρινθο από το Δημοτικό Πολυϊατρείο Αμαρουσίου

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 17 & την Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009, το Πρόγραμμα Μέτρησης Οστικής Μάζας στο Δήμο Κορίνθου. Το πρόγραμμα αφορά την πρόληψη και την έγκαιρη διάγνωση της Οστεοπόρωσης από το Δημοτικό Πολυϊατρείο Αμαρουσίου στο πλαίσιο προγραμμάτων του Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ο.Τ.Α.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν εθελοντικά ο κ. Αντώνης Παρτσινέβελος, Χειρουργός Ορθοπεδικός, Υπεύθυνος του Προγράμματος Πρόληψης της Οστεοπόρωσης του Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ο.Τ.Α και Δημοτικός Σύμβουλος Αμαρουσίου, η κ. Καίτη Σεβαστή, Υπεύθυνη Προγραμμάτων Πρόληψης του Πολυϊατρείου του Δήμου Αμαρουσίου καθώς και εκπρόσωποι του Διαδημοτικού Δικτύου Υγείας.

Οι κάτοικοι του Δήμου Κορίνθου έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για το Πρόγραμμα Μέτρησης Οστικής Μάζας και η ανταπόκρισή τους για να συμμετάσχουν ήταν άμεση. Η μέτρηση και ο έλεγχος της Οστικής Μάζας έγιναν με υπερηχογράφημα πτέρνας το Σάββατο 17 Οκτωβρίου από τις 10.00 π.μ. έως και τις 18.30 μ.μ. και την Κυριακή 18 Οκτωβρίου από τις 9.00 π.μ. έως τις 15.00 μ.μ., όπου εξετάσθηκαν 80 άτομα, εκ των οποίων οι 77 ήταν γυναίκες και οι 3 άνδρες. Παράλληλα, έγινε και ιατρική εκτίμηση των αποτελεσμάτων, από τα οποία βρέθηκε ένα μεγάλο ποσοστό να πάσχει από οστεοπενία.

Στο τέλος της διαδικασίας ο κ. Παρτσινέβελος δήλωσε: «Είναι ευχάριστο που με το συγκεκριμένο πρόγραμμα σε μια γειτονική πόλη που διαθέτει μονάδες υγείας, ευαισθητοποιήσαμε, κάναμε μετρήσεις και εκτιμήσαμε 80 άτομα, τα οποία ενώ έχουν παράγοντες κινδύνου για οστεοπόρωση, δεν είχαν απευθυνθεί μέχρι τώρα σε κάποιο ιατρό. Αυτή είναι και η αξία του προγράμματος».

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

Η Sanofi επεκτείνεται στον τομέα του διαβήτη αποκτώντας δικαιώματα σε νέο φάρμακο

Η Sanofi Aventis αγόρασε τα δικαιώματα ενός νέου πειραματικού φαρμάκου από την εταιρεία Wellstat Therapeutics Corp. έναντι του ποσού των 350 εκατομμυρίων δολαρίων με στόχο να επεκτείνει την γκάμα των θεραπευτικών προϊόντων της για τον διαβήτη, σε έναν τομέα της αγοράς με «ηγέτη» το νούμερο ένα σε πωλήσεις φάρμακο της εταιρείας, την ινσουλίνη Lantus.

Το φάρμακο, που ονομάζεται PN2034 βρίσκεται τώρα στην δεύτερη εκ των τριών φάσεων κλινικών δοκιμών, που απαιτούνται γενικά πριν την αίτηση για την έγκρισή του από τις αρμόδιες αρχές, όπως ανακοίνωσε η Sanofi. Η εταιρεία διατίθεται να πληρώσει στην Wellstat δικαιώματα για κάθε πώληση.

Ο CEO της Sanofi, Chris Viehbacher, έχει αναγνωρίσει των τομέα του διαβήτη ως «μία από τις πέντε πλατφόρμες ανάπτυξης της εταιρείας» που μπορεί να βοηθήσουν στο αντιστάθμισμα της απώλειας των κερδών που αντιμετωπίζει η Sanofi καθώς τα συνταγογραφούμενα φάρμακά της που αναλογούν σε περισσότερο από το 20% των πωλήσεων της εταιρείας αντιμετωπίζουν τον ανταγωνισμό των «αντιγράφων» τους.

Ο ίδιος σκοπεύει ακόμα να ρίξει περισσότερο βάρος στις αγορές που τώρα αναπτύσσονται αλλά και στο βιοτεχνολογικό κομμάτι της εταιρείας, όπως επίσης και στα εμβόλια και στις μονάδες που παρασκευάζουν φάρμακα για τα οποία δεν απαιτείται συνταγή γιατρού. Ήδη μέσα στο 2009 ο Vienbacher έχει επενδύσει περισσότερα από 9 δισεκατομμύρια δολάρια για να εξασφαλίσει φάρμακα κατά του καρκίνου και μονάδες παραγωγής γενόσημων φαρμάκων στη Βραζιλία και το Μεξικό.

Τα αποτελέσματα των δύο μέσης φάσης κλινικών ερευνών για το PN2034 «έδειξαν τις δυνατότητές του ως μία από τις πιο αποτελεσματικές θεραπευτικές επιλογές, εξ όσων τώρα αναπτύσσονται για την αντιμετώπιση του διαβήτη τύπου 2», γράφει στο εταιρικό της site η Wellstat. Οι έρευνες αυτές ολοκληρώθηκαν το 2007 σύμφωνα με τα στοιχεία του Bloomberg.

Η ινσουλίνη Lantus σημείωσε πωλήσεις αξίας 792 εκατομμυρίων ευρώ για τη Sanofi το δεύτερο τέταρτο του 2009.

Παιδικός Καρκίνος – Διεκδικώντας τη Ζωή

Επιστημονικό Forum από τον Σύλλογο γονέων παιδιών που πάσχουν από νεοπλασματικές παθήσεις «Η Πίστη».

Ο ανθρώπινος πόνος και ιδιαιτέρως ο πόνος των παιδιών, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αγγίζει τις καρδιές όλων των ανθρώπων και να τους κάνει να επιθυμούν να συμμετέχουν με οποιονδήποτε τρόπο στη βελίωση της ζωής αυτών των παιδιών.
Παιδιά που τα βασανίζουν δύσκολες ασθένειες και παρόλ’ αυτά , τις αντιμετωπίζουν με θάρρος και υπομονή.

Στις 14 Νοεμβρίου ο Σύλλογος «Η Πίστη», που απαρτίζεται από γονείς παιδιών που πάσχουν από νεοπλασματικές παθήσεις και νοσηλεύονται στις Αιματολογικές –Ογκολογικές κλινικές και τη Μονάδα Μεταμόσχευσης των Οστών του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία», γιορτάζει 15 χρόνια αγώνα και ελπίδας για την κάθε μέρα…

Στις 14 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί ημερίδα ενημέρωσης για την παιδιατρικη αιματολογία-ογκολογία. Ο Γεώργιος Χρούσος, Καθηγητής – Διευθυντής της Α΄Πανεπιστημιακης Παιδιατρικης Κλινικης του Νοσοκομείου Παιδων «Η Αγία Σοφία» και Πρόεδρος της Ημερίδας, έχοντας βιώσει από κοντά τις δυσκολίες των οικογενειων αυτών, όπως και όλοι οι αλλοι επιστήμονες που θα συμμετέχουν με ομιλίες και συζήτηση, προσδοκούν να ενημερώσουν για τον παιδικό καρκίνο, τις εξελίξεις πάνω στην αντιμετώπισή του, αλλά και να στηρίξουν τους σκοπους και την λειτουργία του Συλλόγου «Η Πίστη»

Η ημερίδα ξεκινά από τις 11:00 π.μ. στο ξενοδοχείο KING GEORGE PALACE, ενώ θα ολοκληρωθεί με μία εξαιρετική παράσταση: το θεατρικό έργο για τον παιδικό καρκίνο με αφήγηση της Κάρμεν Ρουγγέρη «Τά ζώα αρρώστησαν. Τρέξτε να τα σώσουμε».

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Η Διαφήμιση του Health Link της VeriChip στην αμερικανική τηλεόραση προκαλεί ερωτηματικά

Το μικροτσίπ Health Link, που κατασκευάζει η θυγατρική της Applied Digital Solutions, VeriChip, διαφημίζεται εδώ και λίγο καιρό στην Αμερικανική TV, δίνοντας λαβές στους σκεπτικιστές, που το αντιμετωπίζουν σαν τον «Μεγάλο Αδερφό», που γίνεται πραγματικότητα.

Το συγκεκριμένο προϊόν είναι ένα εμφυτεύσιμο μικροτσίπ - πομπός με μέγεθος διπλάσιο σχεδόν από ένα σπυρί ρύζι, το οποίο φέρει έναν μοναδικό δωδεκαψήφιο αριθμό σαν ταυτότητα για κάθε χρήστη. Επιτρέπει με την εκπομπή του αριθμού αυτού να γίνει η ταυτοποίηση με το ιατρικό αρχείο του κάθε ασθενή που βρίσκεται σε μια ενιαία ηλεκτρονική βάση, πράγμα εξαιρετικά χρήσιμο εάν ο ασθενής δεν είναι σε θέση να δώσει τις απαραίτητες πληροφορίες σε μια κρίσιμη στιγμή.

Όσον αφορά στην αμφιλεγόμενη διαφήμιση, αυτή ξεκινά όπως και όλες σχεδόν οι διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων ή προϊόντων του χώρου της υγείας: Υγιείς, χαμογελαστοί μεσήλικες που περιγράφουν για ποια πράγματα στη ζωή είναι ευγνώμονες..

Όμως, προς επιβεβαίωση της κριτικής σκέψης σχετικά με το Health Link, η διαφήμιση σαφώς υποστηρίζει πως το προϊόν της VeriChip είναι χρήσιμο στον καθένα και όχι αποκλειστικά τους ασθενείς που είναι τόσο διαταραγμένοι ή με τόσο άσχημη κατάσταση της υγείας τους, ώστε να τους είναι χρήσιμο το να φέρουν ένα μικροτσίπ που θα βοηθά στην παροχή στοιχείων για το ιατρικό τους ιστορικό με απόλυτη ακρίβεια.

Ξεκινά με τις εξής φράσεις:

«Αν σκεφτείς πως κάτι τόσο μικροσκοπικό μπορεί να σε συνδέσει (να επικοινωνήσει τις πληροφορίες σου)…»

«Το Health Link είναι πάντα μαζί σου όταν κάθε δευτερόλεπτο μετρά στην εντατική…»

«Επειδή Ο Bob δεν μπορεί να θυμηθεί όλα τα φάρμακα που παίρνει….»


Μέχρι εδώ η διαφήμιση επικοινωνεί την αποδεκτή και χρήσιμη διάσταση του μικροτσίπ. Όμως συνεχίζει προτείνοντας μια πολύ πιο ευρεία εφαρμογή. Μια νεαρή γυναίκα λέει:

«Επειδή έχασα τον έλεγχο του αυτοκινήτου μου ενώ οδηγούσα….»

Σ’ αυτό το σημείο η διαφήμιση πιθανόν προωθεί το σύστημα εντοπισμού GPS που φέρει επιπλέον το μικροτσίπ. Κι ένας χαλαρός τύπος προσθέτει στην συνέχεια:

«Επειδή εγώ έχω διαβήτη, αλλά ο διαβήτης δεν έχει εμένα…»

Εάν δει κανείς αυτή τη διαφήμιση σε σχέση με την προηγούμενη διαφημιστική εκστρατεία της VeriChip για το μικροτσίπ, το οποίο εμφυτεύτηκε σε γυναίκες στο Miami για να τις διευκολύνει στην διασκέδασή τους στα κλαμπ τις πόλης αντικαθιστώντας την ταυτότητα και τις πιστωτικές τους, η εντύπωση που δημιουργείται είναι πως όντως η VeriChip θέλει το μικροτσίπ να εμφυτευτεί σε κάθε πολίτη των Η.Π.Α.

Δείτε τη διαφήμιση του Health Link στον παρακάτω σύνδεσμο:
http://www.youtube.com/watch?v=UDhDrFrs7as&feature=player_embedded

Νέα φαρμακευτική ουσία, η δεγαρελίξη , για τη θεραπεία του καρκίνου του προστάτη, αποτρέπει την ορχεκτομή

Ο καρκίνος του προστάτη είναι ο πλέον συχνός καρκίνος στον άνδρα μετά την ηλικία των 50 ετών. Σύμφωνα με τα επιστημονικά δεδομένα την πάθηση θα εμφανίσει ένας στους δέκα άνδρες, ενώ πολλοί από τους πάσχοντες θα αναγκασθούν να καταφύγουν στην λύση της ορχεκτομής.

Τώρα μια νέα θεραπευτική επιλογή η δεγαρελίξη για την θεραπεία του καρκίνου του προστάτη αποτρέπει την χειρουργική αντιμετώπιση της ορχεκτομής. Η έναρξη της κυκλοφορίας της στην χώρα μας ανακοινώθηκε στο 1ο διεθνές συμπόσιο σχετικά με την ορμονική θεραπεία του καρκίνου του προστάτη, που πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στην Αθήνα στο ξενοδοχείο Intercontinental.

Στο συμπόσιο παραβρέθηκαν διακεκριμένοι επιστήμονες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ανάμεσα τους ο καθηγητής και πρόεδρος του Ουρολογικού τμήματος στο πανεπιστήμιο Lund της Σουηδίας Per-Anders Abrahamsson και ο καθηγητής του Ουρολογικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών Χαράλαμπος Δελιβελιώτης.

Η δεγαρελίξη είναι ένας νέος GnrH ανταγωνιστής υποδοχέας που ενδείκνυται για τη θεραπεία των ασθενών με καρκίνο του προστάτη σε προχωρημένο στάδιο. Έχει ένα νέο μηχανισμό δράσης που είναι διαφορετικός από τις συνηθισμένες ορμονικές θεραπείες. Χορηγούμενο ως υποδόρια ένεση, η δεγαρελίξη μειώνει ταχύτατα τα επίπεδα ειδικών αντιγόνων του προστάτη (PSA) με την άμεση φραγή των υποδοχών GnRH στην υπόφυση. Εμποδίζοντας τους υποδοχείς καταστέλλει την ορμόνη, μειώνοντας την παραγωγή της τεστοστερόνης στους όρχεις. Ο καρκίνος του προστάτη συνδέεται με την ανάπτυξη της τεστοστερόνης, επομένως μειώνοντας τα επίπεδα της τεστοστερόνης επιβραδύνεται η ανάπτυξη των κυττάρων του καρκίνου.

«Αποτελεί ένα νέο σημαντικό βήμα για την θεραπεία του ορμοεξαρτώμενου καρκίνου του προστάτη που βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο, με την δεγαρελίξη προσφέρουμε μία νέα επιλογή και ελπίδα για πολλούς ασθενείς», σχολίασε ο John Anderson, χειρουργός και ουρολόγος του νοσοκομείου Royal Hallamshire, Sheffield, United Kingdom και πρόσθεσε: «Στόχος μας είναι να επιτύχουμε γρήγορη και σταθερή μείωση των επιπέδων τεστοστερόνης και η δεγαρελίξη έχει άμεση ανταπόκριση, η οποία μπορεί να συγκριθεί με αυτών της χειρουργικής επέμβασης».

Τρίτο τέταρτο 2009 για την Pfizer: Τα υγιή επιχειρηματικά κέρδη αποκρύπτουν την μείωση των εσόδων

Η συγχώνευση με την Wyeth δεν ήρθε αρκετά γρήγορα για την Pfizer. Τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 3% στα 11,6 δις δολάρια στο τρίτο τέταρτο του 2009 αν και τα καθαρά εισοδήματα της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 26% στα 2,8 δις δολάρια.

Αυτό τα υγιή αυξανόμενα κέρδη αποκρύπτουν την πραγματική επιχειρηματική κατάσταση της Pfizer. Μόνο τέσσερα από τα φάρμακα της εταιρείας παρουσίασαν αύξηση στις πωλήσεις τους:

Το Revatio παρουσίασε αύξηση 18% σημειώνοντας κέρδη αξίας 111 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το Lyrica ανέβηκε 5% με κέρδη που άγγιξαν τα 708 εκατομμύρια δολάρια.
Το Vfend παρουσίασε αύξηση 3% φέρνοντας κέρδη αξίας 196 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το Aromasin ανέβηκε κατά 1% και σημείωσε κέρδη ύψους 123 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αξίζει να σημειωθεί πως για το μέγεθος της φαρμακευτικής εταιρείας μόνο το Lyrica αποτελεί ένα σημαντικό σκεύασμα που οδηγεί σε αύξηση εσόδων.

Τα κέρδη όπως προκύπτει από τους αναλυτές, προέρχονται από την μείωση των εξόδων. Τα εμπορικά έξοδα (συσκευασίες και διαφήμιση) μειώθηκαν κατά 7%. Τα έξοδα παραγωγής συρρικνώθηκαν κατά 16% ενώ σημειώθηκε και μείωση στις επενδύσεις του τομέα έρευνας και ανάπτυξης κατά 13%.

Έτσι αν και η Pfizer γίνεται περισσότερο επικερδής, στην πραγματικότητα μιλάμε για μια εταιρεία που «μικραίνει», κυρίως λόγω του ανταγωνισμού των γενόσημων φαρμάκων (τα έσοδα από το Lipitor μειώθηκαν για τον λόγο αυτό 9%). Η Pfizer αναφέρει πως χωρίς τους «αντίθετους ανέμους» που προκαλούν για την εταιρεία τα ξένα νομίσματα, θα είχε σημειώσει αύξηση 2% στα έσοδά της.

Το συμπέρασμα πάντως είναι ότι η Pfizer έγινε περισσότερο αποτελεσματική. Τροφοδότησε αυτές τις πωλήσεις με πολύ λιγότερους πόρους απ’ ότι το περασμένο έτος, την ίδια εποχή.

Όταν οι συγχωνευμένες πια Pfizer και Wyeth αρχίσουν να κοινοποιούν τα κέρδη τους ως μία εταιρεία η μείωση των εσόδων δεν θα γίνεται πλέον αισθητή καθώς τα νούμερα θα είναι και πάλι μεγάλα. Το ερώτημα όμως που εγείρεται μετά είναι: Μήπως κάτι τέτοιο θα «χαλάσει» τα μακροπρόθεσμα σχέδια της Pfizer για μεγαλύτερη παραγωγικότητα, καθώς οι μήνες θα περνούν;

Ο χρόνος θα δείξει.

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009

Διακοπή μαθημάτων σε Νηπιαγωγείο της Παλλήνης λόγω εντοπισμού δερματικού νοσήματος σε παιδί

Διακόπηκαν τα μαθήματα στο 2ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης μετά από απόφαση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής. Η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Μετά από εισήγηση της Διεύθυνσης Υγείας της Νομαρχίας Ανατολικής Αττικής εκδόθηκε απόφαση του Νομάρχη Λ. Κουρή για την διακοπή των μαθημάτων στο 2ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης λόγω εντοπισμού δερματικού νοσήματος σε μαθήτρια.