Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Η συμφωνία της GSK με την Intercell ίσως φέρει καινοτόμα εμβόλια στην αγορά

Η GlaxoSmithKline (GSK) έδειξε το μεγάλο της ενδιαφέρον στον χώρο των εμβολίων με την ανακοίνωση της νέας της συμφωνίας με την εταιρεία Intercell. Η συμφωνία της GSK με την Αυστριακή Intercell αφορά τα εμβόλια που αναπτύσσει η τελευταία, τα οποία χορηγούνται μέσω επιδερμικών επιθεμάτων (skin patch). Το τελευταίο σκεύασμα του είδους της Intercell βρίσκεται στο στάδιο των τελευταίων κλινικών δοκιμών και προορίζεται για την καταπολέμηση της Διάρροιας των Ταξιδιωτών (traveller’s diarrhoea).

Οι πωλήσεις των εμβολίων αναμένεται να αυξηθούν κατά 9% έως το 2014 και η Βρετανική GSK δεν θα μπορούσε παρά να φροντίσει να είναι ένας από τους κυρίαρχους του τομέα αυτού της φαρμακευτικής αγοράς. Επιπλέον με η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί ένα βήμα προόδου και καινοτομίας στην χορήγηση των εμβολίων, καθώς μέχρι σήμερα έχει υπάρξει ελάχιστη πρόοδος μεταξύ της ένεσης και της χορήγησης από το στόμα.

Υπό τους όρους της συμφωνίας, η GSK καλείται να πληρώσει 33,6 εκατομμύρια ευρώ σε αρχικές αμοιβές και στη συνέχεια έως και 84 εκατομμύρια ευρώ, ενώ έχει την επιλογή αγοράς του 5% των μετοχών της Intercell. Η GSK θα έχει τα πλήρη εμπορικά δικαιώματα του εμβολίου κατά της διάρροιας παγκοσμίως. Η Novartis έχει ήδη αποκτήσει το 15% των μετοχών της Intercell κι έτσι εάν η GSK επιλέξει να εξασφαλίσει τη συμμετοχή της στην εταιρεία, τότε η Intercell θα βρεθεί στην μοναδική θέση να έχει μετόχους δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Φαρμακοβιομηχανίας.

Η συμφωνία των δύο εταιρειών καλύπτει το εμβόλιο για τη διάρροια των ταξιδιωτών, ένα πανδημικό κατά της γρίπης Α Η1Ν1 εμβόλιο, που βρίσκεται σε στάδιο δοκιμών φάσης ΙΙ καθώς και άλλα εμβόλια με μορφή επιδερμικών επιθεμάτων που θα προκύψουν στο μέλλων.

Το εμβόλιο για τη διάρροια σχεδιάστηκε κυρίως για ταξιδιώτες και στρατιωτικό προσωπικό, για να προστατέψει τις εν λόγω ομάδες από τις μολύνσεις από το βακτήριο enterotoxigenic E. Coli, τον νούμερο 1 «ένοχο» για τις διάρροιες. Η κλινική δοκιμή φάσης ΙΙΙ που ξεκίνησε πρόσφατα θα πραγματοποιηθεί με τη συμμετοχή 1.800 ταξιδιωτών από την Ευρώπη στο Μεξικό και τη Γουατεμάλα, ενώ τα αποτελέσματα αναμένεται να δημοσιοποιηθούν το 2011.

Σύμφωνα με τους αναλυτές εάν το προϊόν εγκριθεί το 2012, θα φτάσει τα 75 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις μέχρι και το 2014.

Ωστόσο η συμφωνία έχει και έναν ευρύτερο στόχο, που δεν είναι άλλος από την διεύρυνση της εφαρμογής της τεχνολογίας των επιθεμάτων που αναπτύσσει η Intercell, η οποία έχει ονομαστεί Vaccine Enhancement Patcch (VE Patch), η οποία όπως προδίδει και η μετάφραση της ονομασίας της έχει δείξει πως λειτουργεί ενισχυτικά για την αποτελεσματικότητα των ενέσιμων εμβολίων.