Το Ambien είναι το φάρμακο με τις τεράστιες πωλήσεις που έχει τη μεγαλύτερη παρουσία στο internet όπως έδειξε έρευνα της new media εταιρείας Razorfish που μέτρησε το marketing κοινωνικής επιρροής (social influence marketing) για διάφορα φάρμακα μέσω της διαδικτυακής τους παρουσίας. Ο όρος marketing κοινωνικής επιρροής εκπροσωπεί τη δύναμη που έχουν ομότιμοι «επηρεάζοντες» για διαφορετικά προϊόντα και σε διαφορετικές βιομηχανίες.
Τα προϊόντα που συμμετείχαν στην έρευνα «διαγωνίστηκαν» στο σκορ του marketing κοινωνικής επιρροής (SIM) το οποίο άθροιζε την μέτρηση δύο παραγόντων: Το μερίδιο επί των online συζητήσεων των καταναλωτών για τα προϊόντα που υπάγονται στην ίδια βιομηχανία(share of voice) και το βαθμό στον οποίο οι καταναλωτές ήταν ευχαριστημένοι ή δυσαρεστημένοι από το εκάστοτε προϊόν (net sentiment). Το άθροισμα που προκύπτει και διαμορφώνει το τελικό σκορ SIM, καθορίζει τον τελικό αντίκτυπο του προϊόντος στους καταναλωτές.
Στην κατηγορία των φαρμακευτικών προϊόντων η Razorfish μέτρησε το SIM σκορ για τα 5 κορυφαία φάρμακα που είχαν τα μεγαλύτερα έξοδα για την προσέγγιση των καταναλωτών μέσω των media για το 2008. Ο λόγος για τα: Ambien, Lipitor, Lunesta, Plavix, και Rozerem. Από αυτά το Ambien συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό του μεριδίου των online συζητήσεων (58,8%). Εντούτοις στην κατηγορία των θετικών ή αρνητικών κρίσεων παρέμεινε κατά 1% κάτω από το Lunesto το οποίο με τη σειρά του έχαιρε συζητήσεων στο internet μόλις 9,3% συγκριτικά με τα υπόλοιπα φάρμακα.
«Κάναμε παρακολούθηση και ανάλυση των online συζητήσεων, μαζί με την συνεργαζόμενη εταιρεία TNS Cymfony το τελευταίο εξάμηνο του 2008» δήλωσε η Lisa Flair, Vice President, Group Director, national pharma practice lead της Razorfish. «Έπειτα καθορίσαμε έναν συγκριτικό δείκτη για τα προϊόντα που συμμετείχαν στην έρευνα προκειμένου να αναλύσουμε τις μετρησεις», συνέχεισε η ίδια.
Τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε φυσικά δεν περιλαμβάνουν ιδιωτικές συζητήσεις, όπως λόγου χάρη σε κλειστά fοrum ή σε μια προσωπική ιστοσελίδα του Facebook. Ωστόσο ακόμα κι έτσι υπάρχει άφθονο υλικό από το Twitter, το YouTube αλλά και από σχόλια σε blog.
«Η ομορφιά και η κατάρα συνάμα αυτών των forum είναι ότι παραδίδεις τον έλεγχο του προϊόντος σου, και πρέπει να προετοιμαστείς για το ενδεχόμενο να ακούσεις αρνητικά σχόλια προκειμένου να πετύχεις το γενικότερο όφελος που έχει το προϊόν σου με την παρουσία του στις online συζητήσεις», επισημαίνει η κα Flair, «Το να υπάρχει συζήτηση γύρω από το προϊόν σου είναι για τη σήμερον ημέρα ένας τελάλης που γνωστοποιεί το προϊόν στο κοινό που αργότερα σαν πιο οικείο θα το προτιμήσει. Γι’ αυτό και πιστεύω πως είναι μια ιδιαίτερα ενθαρρυντική κατεύθυνση».