Νέα πανελλαδική έρευνα διεξάγει το ΚΕ.Π.ΚΑ. για τα τρόφιμα με σκοπό να προστατέψει τους καταναλωτές και να διασφαλίσει μια απλή και κατανοητή, σε όλους σήμανση, στα πλαίσια των συζητήσεων, για την αλλαγή της νομοθεσίας, σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στην έρευνα μπορεί να λάβει μέρος ο καθένας τηλεφωνικά, με τη συμπλήρωση ερωτηματολογίου ή και ηλεκτρονικά στην διεύθυνση: http://kepka.org/index.php?option=com_surveys&Itemid=44.
Θέλετε να αγοράσετε τα "σωστά" τρόφιμα, για εσάς και την οικογένειά σας; Αγανακτήσατε, προσπαθώντας να διαβάσετε τα μικρά γράμματα, στο πίσω μέρος της συσκευασίας των τροφίμων; Φτάσατε στα όριά σας, γιατί, ακόμα και αν τα διαβάσετε, δε μπορείτε να καταλάβετε τόσους επιστημονικούς όρους; Τελικά, απογοητευτήκατε, γιατί χάσατε, άδικα, τόση ώρα προσπαθώντας και δεν τα καταφέρατε να διαλέξετε τα "σωστά" τρόφιμα; Δεν είστε μόνοι. Οι παλαιότερες έρευνες του ΚΕ.Π.ΚΑ. αποδεικνύουν ότι:
7 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ότι τα συστατικά αποτελούν κίνητρο, για να αγοράσουν ένα τρόφιμο.
Όμως:
- Εφτά στους 10 δυσκολεύονται να καταλάβουν τα συστατικά, που αναγράφονται, στις συσκευασίες.
- Έξι στους δέκα δυσκολεύονται να εντοπίσουν τα συστατικά, πάνω στις συσκευασίες.
- Εννιά στους δέκα θεωρούν ότι πρέπει να βελτιωθεί ο τρόπος αναγραφής των συστατικών, με τη χρήση μεγαλύτερων γραμμάτων και πιο εκλαϊκευμένων όρων.
Έξι στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι η διατροφική αξία ενός τροφίμου είναι κίνητρο, για να αγοράσει αυτό το τρόφιμο.
Όμως:
- Οι μισοί καταναλωτές δυσκολεύονται να εντοπίσουν τον πίνακα διατροφικών στοιχείων, στη συσκευασία.
- Οκτώ στους δέκα καταναλωτές θεωρούν ότι πρέπει να βελτιωθεί ο τρόπος αναγραφής των διατροφικών στοιχείων, με τη χρήση πιο απλών όρων και μεγαλύτερων γραμμάτων.
Το ΚΕ.Π.ΚΑ., στην προσπάθειά του, να προστατέψει τους καταναλωτές και να διασφαλίσει μια απλή και κατανοητή, σε όλους σήμανση, στα πλαίσια των συζητήσεων, για την αλλαγή της νομοθεσίας, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διεξάγει έρευνα, για τη Σήμανση Τροφίμων.
Η έρευνα διεξάγεται:
- Τηλεφωνικά.
- Με συμπλήρωση γραπτών ερωτηματολογίων, από καταναλωτές.
- Μέσω διαδικτύου.
Στην έρευνα μπορούν να συμμετέχουν όλοι.
Ημερομηνία λήξης υποβολής ερωτηματολογίων: 11/10/2009